
Case: Clotc Cognition
- Individuel
- Emballage design
I denne case fik jeg tildelt et brand ved navn Clutch Cognition, som er en energidrik, der er designet til at forbedre mental ydeevne og fokus. Deres målgruppe er rimelig stor, da den kan indtages a alle. Også børn.
I denne case var målgruppen travle forretningskvinder. Der skulle laves 3 forskellige smage.
Mit hovedfokus var at bruge begrænsede farver, for at gøre den mest bæredygtig muligt. Bæredygtighed er også resultatet af at jeg har brugt 250cl & 330cl dåser. Farvekombinationerne er 2-3. Jeg valgte den hvide farve, for at få produktet til at adskille sig fra konkurrenen, så de “popper” ud i køleskabene. Åbningen på dåserne er aluminium og de kan lukkes igen, så de er nemme at have med sig.
Jeg lavede en rebrand af hele virksomheden, for at få dem til at skille sig ud fra konkurrence og dame tasker (clutch er en form for dame taske).Det resulterede i et nyt navn “Clotc Cognition”. På dåserne er der informationer om deres vundne priser, hvordan det er lavet og hvordan de bidrager til FN’s verdensmål. Se resultatet for neden
